perlawanan bola di astro 4/2/2011










BARI VS INTER MILAN

ASTRO SUPERSPORT 2 (CH816) & SUPERSPORT HD (CH831) 3.40 am LIVE




keputusan perlawanan 3/2/2011

England - Premier League


BIRMINGHAM CITY  2 - 2 MANCHESTER CITY
N Zigic 4 23'                                  C. Tevez 4'
C. Gardner(pen.)'77                    A. Kolarov 41'

BLACKBURN ROVERS  0-1 TOTTENHAM HOTSPUR
                                                       P. crouch 4'

LIVERPOOL  2-0  STOKE CITY
R. Meireles 47'
L. Suarez 79'

Italian Serie A

PALERMO   2-1  JUVENTUS
F. Miccoli 7'                C. Marchisio 34'
G. Migliaccio 20'


sekilas pandang


Gary neville dari kelab inggeris telah bersara pada 2 februari 2011 dan menjadi lagenda bagi peminat setia manchester united dengan penampilan bersama kelab itu sebanyak 602 dan 85 caps untuk England .beliau telah  pernah bersama kelab Crystal Palace sebelum menyertai Manchester United


Pemain berusia 26 tahun fernando torres  dengan rasminya telah berpindah ke Chealsea dengan jumlah  £50 juta. Pengganti Torres bagi kelab liverpool dianggap berbaloi kerana jumlah  £50 cukup untuk membawa dua pemain hebat,Luis Suarez for £22.8 juta dari kelab belanda Ajax dan Andy Carroll for £35 juta dari Newcastle.Pengurus Liverpool Fairclough percaya dua pemain ini boleh membawa kejayaan untuk kelab


Fabio Capello berasa amat teruja kerana kebangkitan pemain England menyumbang 2 gol menentang Aston Villa tempoh hari.Dia juga yakin dengan prestasi Rooney selepas persembahan hambar pada Piala Dunia 2010 dengan kecederaan buku lali serta kurang menghasilkan jaringan gol.Kedudukan Rooney di United juga hampir tergugat setelah khabar angin yang dia akan disingkirkan dari united. Selepas melalui pengalaman pahit itu Capello yakin Rooney akan menghasilkan banyak gol selepas ini.


Adebayor berpindah ke kelab sepanyol Real Madrid secara pinjaman sehingga akhir musim ini. Pemain itu yang berusia 26 tahun akan bergandinagan dengan  Kaka, Benzema, Ronaldo dan Oezil.Dia juga akan melakukan persembahan hebat untuk Real madrid seperti dia melakukan di Arsenal dan manchester City.


Pertengkelihan mencekik dari Robben keatasan Muller amat merisaukan pengurus Bayern Munich  Van Gaal. insiden tercetus ketika perlawanan menentang Werber  Bremen. Robben merasa tidak dihormati selepas pelakuan Muller yang mengangkat tangan tanda mengeluh.


Khabar Angin bertiup kencang mengatakan Blackburn Rovers akan mengambil Diego Maradona sebagai jurulatih mereka. Diego Maradona yang merupakan bekas jurulatih Argentina di Piala Dunia 2010 lalu dikatakan pilihan tepat untuk membimbing pasukan Blackburn Rovers dengan reputasi Maradona yang merupakan antara pemain terbaik sepanjang zaman.








Category: 0 comments

0 comments:

Post a Comment